Jak mówić by rodzice słuchali? Co robić by dzieci kochały?

Jak zaimponować kobiecie?
25 września 2017
Miasto śmierci – monodram
25 września 2017

Jak mówić by rodzice słuchali? Co robić by dzieci kochały?

(artykuł, zachęcający do wzięcia udziału w konferencji)

Jak mówić by rodzice słuchali? Co robić by dzieci kochały?

Zaufanie to słowo klucz, nie tylko w życiu codziennym, ale i w reklamie. I o ile zdobyć zaufanie niektórych grup docelowych nie jest trudno, to zdobycie zaufania rodziców małych dzieci, jeżeli chodzi o produkty przeznaczone dla ich pociech, to prawdziwe wyzwanie. Przecież żaden rodzic nie chciałby, by kupiony przez niego produkt zaszkodził dziecku. Stąd często nie wystarczy pokazanie samego produktu, ale marka musi zamieścić wiele informacji na jego temat, by rodzic zdecydował się na zakup. Tylko jak przekazać te informacje, kiedy rodzic nie słucha? I o to cały dylemat.

W życiu prywatnym również sceptycznie podchodzimy do sytuacji, kiedy nieznajomy zaczepia nas na ulicy i próbuje coś nam powiedzieć. O wiele chętniej porozmawiamy z kimś, kogo znamy i  lubimy. W przypadku marek jest zupełnie tak samo. Nie ma sensu przekazywać rodzicom komunikatu, wbrew ich woli. Przykładowy nieznajomy, pragnący nawiązać z nami rozmowę, może nas doprowadzić tylko do irytacji. Ale kiedy uczyni coś, co sprawi że obdarzymy go sympatią, np. uśmiechnie się, powie komplement, lub wyświadczy dla nas jakąś przysługę, np. wyniesie po schodach wózek, o wiele chętniej będziemy go słuchać. I właśnie o to chodzi w marketingu. Jeżeli chcesz sprzedać produkt dla dzieci, nie zaczynaj kampanii od mówienia jaki to on jest „naj”, ale od pokazania rodzicom, że mogą polegać na twojej marce. Zamiast reklamować – pomagaj. Może wydasz darmowy poradnik dla mam, który będzie kojarzył się z twoją marką? A może otworzysz bezpłatną infolinię, gdzie rodzice będą mogli rozmawiać o swoich dylematach związanych z  wychowaniem dzieci? Atrakcyjny event dla rodzin, bądź zwyczajne próbki, czy upominki, na pewno sprawią że rodzice spojrzą na twoją markę przychylnej. A to już pierwszy krok do tego, by zaczęli słuchać twoje komunikaty, nawet te reklamowe.

A co z dziećmi? Myślisz, że nie trzeba wiele, by dzieci pokochały soczki, zabawki, czy ubranka twojej marki? Nic bardziej mylnego. Dzieci bywają bardzo wybredne. Przede wszystkim musisz doskonale poznać swoich odbiorców. Co lubią, czego nie cierpią, czym się interesują, co je nudzi, co im smakuje. Dopiero kiedy ich poznać, będziesz mógł dopasować tak produkt jak i reklamę do ich potrzeb.

Ta wiedza, to tylko niewielki zarys tego, co zostanie poruszone podczas II Forum Kids Product Marketing, podczas którego dowiesz się jak skutecznie sprzedawać trudnym klientom, jakimi bywają rodzice. W ciągu zaledwie dwóch dni będziesz mógł zdobyć wiedzę, jakiej nie znajdziesz nawet w setkach podręczników. Prelegentami będą doświadczeni menagerowie, dyrektorzy i właściciele marek, które osiągnęły sukces.  Jeden z bloków konferencji jest zatytułowany: „Jak mówić, by rodzice słuchali? Co robić, by dzieci kochały?”. Więcej informacji: http://kids-marketing.pl/.